Dodatek osłonowy to jeden z elementów rządowej tarczy antyinflacyjnej. Przysługuje osobom ubogim, których miesięczne dochody nie przekraczają 2 100 zł w gospodarstwie jednoosobowym lub 1 500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym. Pomoc wynosi od 400 do ok. 1 400 złotych.
- Zgodnie z decyzją, którą otrzymałam wypłata dodatku, miała trafić do mnie 31 marca. Niestety pieniędzy do dziś nie ma na moim koncie. Na stronie Urzędu Miasta Lublin również nie ma żadnej informacji i ciężko jest się gdziekolwiek dodzwonić – zaalarmowała nas pani Agnieszka.
Czytelniczka dodała także, że gdyby wiedziała, że pieniądze nie trafią na jej konto na czas, inaczej zaplanowałaby domowy budżet.
- Nie zapłaciłam wszystkich rachunków, ponieważ byłam pewna, że zrobię to pod koniec miesiąca, gdy otrzymam dodatek osłonowy. Teraz mam tylko nadzieję, że nie odłączą mi prądu - podsumowała.
Jak poinformowała nas Anna Czerwonka z biura prasowego ratusza, opóźnienia spowodowane były problemami technicznymi. Wszystko w związku koniecznością integracji zewnętrznego systemu obsługującego przyznawanie dodatków z systemem finansowo–księgowym Urzędu za pośrednictwem, którego realizowane są przelewy.
- Opóźnienia w realizacji wypłat są również spowodowane koniecznością dodatkowej weryfikacji takich danych jak np. numer konta, który uzupełniono nieczytelnie lub błędnie - podkreśla Czerwonka. I dodaje, że część wniosków wymaga także sprawdzenia kryterium dochodowego, a tym samym kontaktu z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych skierowano ponad 800 wniosków. Urząd Miasta wciąż czeka na większość odpowiedzi zarówno ze strony ZUS-u, jak i Urzędu Skarbowego.
Małgorzata Korba, regionalny rzecznik ZUS w województwie lubelskim informuje, że do zakładu trafiają wnioski z urzędów gmin i miast o udzielenie informacji na temat wysokości składki zdrowotnej i wysokości wypłaconych tzw. trzynastek i czternastek.
- Pracownicy naszych centrów udostępniania danych robią co w ich mocy, żeby udzielić urzędom odpowiedzi jak najszybciej. Zapewniliśmy im dodatkowe wsparcie i zautomatyzowaliśmy część czynności, by obsługa szła jak najsprawniej. W lutym i marcu do zakładu trafiło niemal 700 tys. zapytań z urzędów i instytucji. To trzy razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Niestety urzędy często wysyłają do nas po dwa lub więcej zapytań w dokładnie tej samej sprawie, co tylko wydłuża kolejkę wniosków do obsługi. Wiele informacji urzędy mogą pobrać samodzielnie z systemu ZUS poprzez portal Empatia. Na część zapytań, które do nas wpłynęły, urzędnicy mogą uzyskać odpowiedź z tego systemu niemal od ręki - zaznacza Korba.
- Ze swojej strony dokładamy wszelkich starań, aby obsługa była realizowana na bieżąco, a wszystkie dodatki wypłacane jak najszybciej - podsumowuje Czerwonka.
Do tej pory do Urzędu Miasta Lublin wpłynęło ponad 10 tys. wniosków o wypłatę dodatku osłonowego. Rozpatrzono ponad 8 tys. z nich, z czego blisko 7,9 tys. pozytywnie. Aktualnie wypłacono ok. 6 300 świadczeń.
- Targi Młodej Pary w CSK, czyli najnowsze ślubne trendy. Zobacz zdjęcia
- Motor Lublin triumfatorem mistrzostw Polski par klubowych na Golęcinie!
- Tłum chętnych do wystąpienia w filmie historycznym [ZDJĘCIA Z CASTINGU]
- Lena Tylus i Natalia Rabczuk w „The Voice Kids”. Jak poradziły sobie podczas bitew?
- Arena Gier w Lublinie. Miłośnicy planszówek będą zachwyceni! Zobacz zdjęcia
- S19 robi kolejny krok w drodze na północ
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?