Niedawno dowiedziałem się, że na obwodnicy Nowogardu niedaleko miejscowości Wojcieszyn, ruch jest tak zorganizowany, że samochody ciężarowe z przyczepami wjeżdżają w ślepą ulicę i nie mogą manewrować bez uszkodzenia pasa drogowego i znaków. Nie ma tam możliwości, żeby zawrócić.
Postanowiłem to osobiście sprawdzić. Okazało, że narzekania kierowców nie były bezpodstawne. Pięćdziesiąt metrów od skrzyżowania stoi tablica informacyjna "Szczecin" i "Gdańsk". A mogło być dopisane jeszcze "Gryfice", "Płoty" i "Koszalin". W dodatku powinna być jeszcze jedna tablica "uprzedzająca" dwieście metrów wcześniej, ponieważ na pięćdziesiąt metrów żaden samochód ciężarowy nie wyhamuje.
Tablice "uprzedzające" stosuje się w całej Europie, dlaczego nie w nowoczesnej Polsce?!
Kierowcy chcący jechać do Koszalina, Gryfic i Płot jadą dalej prosto i zatrzymują się w ślepej ulicy, skąd nie ma jak wyjechać. Samochody osobowe mają możliwość manewru, ale jest strata paliwa i czasu.
Organizacja ruchu drogowego
Generalną zasadą organizacji ruchu drogowego powinno być sprawne, bezkolizyjne i bezpieczne przemieszczanie się pojazdów mechanicznych po drogach.
Kiedy znaki drogowe są czytelne i ustawione we właściwych miejscach, kierowcy nie ulegają nadmiernemu zmęczeniu. Niewłaściwe oznakowanie drogi jest jednym z istotnych czynników stresogennych. W konsekwencji prowadzi to do wypadków drogowych.
Zapisz się do newslettera!
Dodaj też swój artykuł lub prześlij swoje zdjęcia!
Poinformuj nas o imprezie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?