Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MZK w Przemyślu chce wdrożyć Systemu dynamicznej informacji pasażerskiej

frp.com.pl
Schemat działania systemu Systemu Informacji Pasażerskiej
Schemat działania systemu Systemu Informacji Pasażerskiej www.gisplay.pl
Miejski Zakład Komunikacji w Przemyślu planuje do końca 2010 roku uruchomienie „Systemu dynamicznej informacji pasażerskiej”. Wdrożenie systemu powiązane jest z zakupem przez MZK oraz Miasto Przemyśl 4 tablic informacji pasażerskiej dofinansowanych ze środków UE (w dalszej kolejności w planie zakup kolejnych 4 tablic).

Autobusy MZK w chwili obecnej zostały wyposażone w urządzenia GPS (urządzenia testowe), umożliwiające lokalizacje pojazdów w czasie rzeczywistym. Trwają testy tworzonego systemu informatycznego. Po zakupie tablic i umieszczeniu ich w planowanych lokalizacjach (2 tablica – przystanki ul. Jagiellońska, 1 tablica przystanek ul. Mickiewicza Poczta, 1 tablica przystanek ul. 3-go Maja „Szpak”), zostaną one „wpięte” do systemu informatycznego MZK.

Na bazie w/w systemu planowane jest utworzenie systemu controllingu transportowego. Oprócz informowania pasażerów o aktualnym czasie jazdy autobusu, system ma pełnić funkcję zbierania, przetwarzania i analizowania informacji o pojazdach w czasie rzeczywistym, a w szczególności:

* lokalizacja pojazdu techniką GPS;

* przedstawienie na komputerze, w dyspozytorni, bieżącego stanu realizacji rozkładu jazdy;

* automatyczne sygnalizowanie nieprawidłowości i sygnałów alarmowych;

* tworzenie raportów dotyczących pracy kierowców oraz statystyk dla celów planowania, kontroli i weryfikacji rozkładów jazdy;

* pomiar czasu pracy kierowców;

* kontrola poziomu paliwa wraz z pomiarem zużycia paliwa;

* pobieranie informacji o parametrach eksploatacyjnych pojazdu;

* analizę przyczyn opóźnień pojazdów;

* wyeliminowanie odjazdów przed czasem.

W tym celu każdy autobus zostanie wyposażony w komputer pokładowy GPS, oraz terminal z wyświetlaczem i klawiaturą. W Dyspozytorni pojawi się dużych rozmiarów monitor z mapą, pokazujący rzeczywiste położenie pojazdu na trasie. Wdrożenie systemu przyniesie realne oszczędności – monitoring parametrów technicznych pojazdu pozwoli zapobiec ewentualnym awariom, zaś analiza stanu zużycia paliwa umożliwi oszczędniejszą jazdę. Bieżące raporty czasu przyjazdu i odjazdu autobusów na przystanki przyczyni się do zwiększenia punktualności przyjazdu autobusów lub urealnienia istniejącego rozkładu jazdy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto