Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozpoczął się proces wdrażania karty miejskiej w Radomiu

Redakcja
źródło: MZDiK Radom
We wtorek, 14 maja, podpisano w siedzibie MZDiK umowę z wykonawcą, który będzie wdrażał w Radomiu kartę miejską oraz System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. W imieniu inwestora, czyli miasta, uczynił to Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, zaś w imieniu wykonawcy, firmy R&G Plus z Mielca, podpisy złożyli Mieczysław Lenart, wiceprezes zarządu, a także Daniel Rączka, członek zarządu i dyrektor ds. inwestycji. Prace nad wdrażaniem obu systemów potrwają 500 dni, czyli niecałe 17 miesięcy.

Pierwszym zadaniem wykonawcy będzie skompletowanie sprzętu niezbędnego do rozpoczęcia etapów pilotażowych. W przypadku Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej pilotaż powinien ruszyć w terminie do trzech miesięcy od podpisania umowy. Wykonawca zamontuje do tego czasu w sześciu autobusach obsługujących tę samą linię komplet urządzeń pokładowych, czyli autokomputer, tablice informacji pasażerskiej, moduł zapowiedzi głosowych przystanków oraz dwusystemowe kasowniki, umożliwiające odczyt danych z kart miejskich oraz skasowanie tradycyjnych biletów papierowych.

Czytaj także: Radom stworzył miejską stroną poświęconą zwierzętom

Ponadto na przystanku Malczewskiego / Kelles-Krauza zostanie zamontowana pierwsza tablica świetlna, natomiast w siedzibie MZDiK powstanie stanowisko dyspozytorskie. Pilotaż Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej umożliwi między innymi sprawdzenie, jak w praktyce działa lokalizowanie pojazdów na cyfrowej mapie miasta oraz dostarczanie informacji o czasie przejazdu autobusów przez poszczególne przystanki.

Etap pilotażowy karty miejskiej powinien być wdrożony w ciągu siedmiu miesięcy od dnia podpisania umowy. Wykonawca w tym czasie będzie musiał zamontować wspomniane wcześniej urządzenia pokładowe we wszystkich pozostałych autobusach obu przewoźników, czyli w 179 pojazdach. Firma dostarczy również serwer, czytniki dla kontrolerów, a także uruchomi pierwsze stanowiska personalizacji oraz doładowywania kart. MZDiK otrzyma również pierwszą, testową partię kart miejskich - na początek kilkaset sztuk. Celem pilotażu karty miejskiej będzie potwierdzenie podstawowych funkcjonalności tego systemu. Jesienią wyłoniona zostanie, prawdopodobnie w drodze losowania albo konkursu, stuosobowa grupa użytkowników komunikacji miejskiej, którym przekazane zostaną testowe egzemplarze nośników biletów elektronicznych. Zadaniem tych osób będzie korzystanie z kart i sprawdzanie ich możliwości.

Czytaj także: Waga do preselekcyjnego ważenia pojazdów już prawie gotowa [ZDJĘCIA]

Prace nad wzorem graficznym karty miejskiej są już na ukończeniu. Na awersie częścią tego wzoru będzie fotografia związana tematycznie z komunikacją miejską i z samym miastem, a także numer seryjny karty. Rewers będzie natomiast służył jej personalizacji, znajdzie się na nim fotografia posiadacza karty oraz jego imię i nazwisko.

Firma R&G Plus z Mielca, która wygrała przetarg na wdrażanie w Radomiu karty miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, ma na koncie podobne realizacje między innymi w Olsztynie i Kielcach. Wartość radomskiego projektu to 8 milionów 839 tysięcy złotych, a dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (w ramach działania 5.1: Innowacje w komunikacji miejskiej) wynosi 85 procent kosztów kwalifikowanych, czyli ponad 6 milionów złotych.

źródło: MZDiK Radom

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na radom.naszemiasto.pl Nasze Miasto