Pierwszym zadaniem wykonawcy będzie skompletowanie sprzętu niezbędnego do rozpoczęcia etapów pilotażowych. W przypadku Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej pilotaż powinien ruszyć w terminie do trzech miesięcy od podpisania umowy. Wykonawca zamontuje do tego czasu w sześciu autobusach obsługujących tę samą linię komplet urządzeń pokładowych, czyli autokomputer, tablice informacji pasażerskiej, moduł zapowiedzi głosowych przystanków oraz dwusystemowe kasowniki, umożliwiające odczyt danych z kart miejskich oraz skasowanie tradycyjnych biletów papierowych.
Czytaj także: Radom stworzył miejską stroną poświęconą zwierzętom
Ponadto na przystanku Malczewskiego / Kelles-Krauza zostanie zamontowana pierwsza tablica świetlna, natomiast w siedzibie MZDiK powstanie stanowisko dyspozytorskie. Pilotaż Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej umożliwi między innymi sprawdzenie, jak w praktyce działa lokalizowanie pojazdów na cyfrowej mapie miasta oraz dostarczanie informacji o czasie przejazdu autobusów przez poszczególne przystanki.
Etap pilotażowy karty miejskiej powinien być wdrożony w ciągu siedmiu miesięcy od dnia podpisania umowy. Wykonawca w tym czasie będzie musiał zamontować wspomniane wcześniej urządzenia pokładowe we wszystkich pozostałych autobusach obu przewoźników, czyli w 179 pojazdach. Firma dostarczy również serwer, czytniki dla kontrolerów, a także uruchomi pierwsze stanowiska personalizacji oraz doładowywania kart. MZDiK otrzyma również pierwszą, testową partię kart miejskich - na początek kilkaset sztuk. Celem pilotażu karty miejskiej będzie potwierdzenie podstawowych funkcjonalności tego systemu. Jesienią wyłoniona zostanie, prawdopodobnie w drodze losowania albo konkursu, stuosobowa grupa użytkowników komunikacji miejskiej, którym przekazane zostaną testowe egzemplarze nośników biletów elektronicznych. Zadaniem tych osób będzie korzystanie z kart i sprawdzanie ich możliwości.
Czytaj także: Waga do preselekcyjnego ważenia pojazdów już prawie gotowa [ZDJĘCIA]
Prace nad wzorem graficznym karty miejskiej są już na ukończeniu. Na awersie częścią tego wzoru będzie fotografia związana tematycznie z komunikacją miejską i z samym miastem, a także numer seryjny karty. Rewers będzie natomiast służył jej personalizacji, znajdzie się na nim fotografia posiadacza karty oraz jego imię i nazwisko.
Firma R&G Plus z Mielca, która wygrała przetarg na wdrażanie w Radomiu karty miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, ma na koncie podobne realizacje między innymi w Olsztynie i Kielcach. Wartość radomskiego projektu to 8 milionów 839 tysięcy złotych, a dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (w ramach działania 5.1: Innowacje w komunikacji miejskiej) wynosi 85 procent kosztów kwalifikowanych, czyli ponad 6 milionów złotych.
źródło: MZDiK Radom
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?